آخرین عناوین

چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403-13:43 کد خبر:131294

رئیس پلیس راه مازندران اعلام کرد:

محدودیت‌های ترافیکی به جاده‌های مازندران بازگشت

رییس پلیس راه مازندران از اعمال اجرای طرح محدودیت‌های ترافیکی در محورهای ارتباطی این استان با هدف تسهیل در تردد خودرویی خبرداد.


به گزارش خزرتیترخبر، یدالله جهان‌تاب با بیان اینکه محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه هم اکنون دارای بارش باران و آزاد راه تهران شمال فاقد مداخلات جوی است، اظهار داشت: در زمان حاضر تردد خودروها در محورهای چالوس، آزاد راه تهران شمال، هراز و فیروزکوه در هر ۲ مسیر رفت و برگشت به صورت عادی و روان در جریان است.

براساس این گزارش، وی از رانندگان وسیله نقلیه خواست علاوه بر مدیریت سفر و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، از هرگونه سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند تا سفری امن و ایمن را برای خود و دیگران رقم بزنند.

رییس پلیس راه مازندران، رعایت نکردن حق تقدم، صحبت کردن با تلفن همراه، سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و حرکت در شانه خاکی را از جمله تخلفات حادثه‌ساز عنوان کرد و گفت: پلیس به‌ شدت با این گونه تخلفات برخورد می‌کند و در صورت ثبت تخلف حادثه ساز، خودروی راننده متخلف ۷۲ ساعت به توقفگاه منتقل و برای گواهینامه راننده متخلف نیز نمره منفی درج خواهد شد.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با شماره های ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ با پیش شماره ۰۱۱ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

رییس پلیس راه مازندران محدودیت‌های ترافیکی در محورهای ارتباطی مازندران را به شرح زیر اعلام کرد:

تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر امروز چهارشنبه تا ساعت ۶ صبح روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه جاری از محورهای کرج چالوس، هراز و فیروزکوه و بالعکس ممنوع است و تنها تردد موتور سیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

محور کندوان:

محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور کندوان از ساعت ۱۴ تا ۲۴ روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه جاری به شرح زیر است:

از ساعت ۱۴ آزاد راه تهران شمال اعمال محدودیت تردد برای خودرورهای به مقصد چالوس انجام می شود.

از ساعت ۱۵ ابتدای پل زنگوله یا انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس انسداد بصورت کامل.

از ساعت ۱۷ از مرزن آباد به سمت تهران مسیر شمال به جنوب یک طرفه اجرا می شود.

از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می شود.

تردد از مسیر جاده قدیم تا محدوده پل زنگوله برای ساکنان و افراد محلی آزاد است.

تردد از مسیر جاده قدیم کرج چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنان و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۱۲ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج – چالوس و بالعکس کماکان ممنوع می باشد.

محور هراز:

در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید ماموران پلیس راه، محدودیت یک طرفه مقطعی روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بلعکس انجام خواهد شد.

تردد تمام تریلرها از محور هراز کماکان ممنوع است.

به گزراش خزرتیترخبر، تردد تمام کامیون ها وکامیونت ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲تا ۲۴ امروز چهارشنبه و همچنین از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و هفتم اردیبهشت ماه جاری از محور هراز ممنوع است./خبر پلیس

🆔@khazartitrekhabar
🌐Khazartitrekhabar.ir

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :