آخرین عناوین

پنجشنبه 1 مهر 1395-23:17 کد خبر:32025

بخشدار لاریجان مازندران اعلام کرد:

آتش‎سوزی در 10 هکتار از مراتع «رینه» آمل/ احتمال آتش‌سوزی دوباره/تکمیلی

بخشدار لاریجان مازندران گفت: حدود 10 هکتار از مراتع شهر رینه آمل آتش گرفت‎ که تاکنون مهار اولیه آتش انجام شده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،رضا مقدم در شهرستان آمل با بیان اینکه آتش‌سوزی در مناطقی از پایین‎دست رشته‌کوه البرز و قله دماوند صورت گرفته است، اظهار کرد: احتمال می‌رود این آتش‎سوزی از سوی گردشگران و افرادی که برای تفریح به این مناطق آمده‌اند، اتفاق افتاده باشد.

وی افزود: این آتش‎سوزی به مراتع شهر رینه از کوهستانی‌ترین و کوهپایه‌ای‎ترین مناطق لاریجان رسیده و حدود 10 هکتار از مراتع را فرا گرفته است.

بخشدار لاریجان گفت: بلافاصله پس از وقوع آتش‎سوزی نیروهای مردمی، عوامل بخشداری، شورای اسلامی و شهرداری رینه، منابع طبیعی و نیروهای مردمی روستای «گرنا» و عوامل اورژانس برای اطفای حریق وارد میدان شدند.

مقدم ادامه داد: دامنه آتش‌سوزی به‌طول 1.5 کیلومتر است و برای جلوگیری از سرایت آتش به دیگر مناطق و مهار شعله حفر چاله و خندق انجام شد و 80 نفر از عوامل مردمی و امدادی وارد میدان شدند تا از سرایت آتش به دیگر بخش‌ها جلوگیری شده و مهار اولیه آنش انجام شود.

وی بیان کرد: به دلیل سخت‎گذر بودن منطقه، امکان استفاده از بالگرد امداد و آتش‌نشانی وجود ندارد، لذا با استفاده از پمپ‌های دستی و کپسول‌های آتش‌نشانی و دیگر راه‌های اطفای سنتی، مهار اولیه آتش انجام شد.

وی اظهار کرد: آتش‎سوزی به ‎طور کامل مهار شده است اما با توجه به وزش باد، احتمال آتش‎سوزی دوباره در این بخش متصور است، لذا نیروهای امدادی در آماده ‎باش هستند.

بخشدار لاریجان از زحمات شورای اسلامی و دهیار روستاهای «گرنا» و «آبگرم» و شهردار و شورای شهر رینه، اورژانس 115 و هلال احمر که در مجموع با بیش از 80 نفر در اطفای این آتش‎سوزی نقش‎آفرین بودند، قدردانی کرد.

مقدم در پایان گفت: شهر رینه از شهرهای کوهپایه‎ای بخش لاریجان آمل است و امکان اعزام خودروهای آتش‎نشانی به این منطقه نیست، لذا با کمک نیروهای مردمی، هلال احمر و منابع طبیعی توانستیم به‎صورت دستی و سنتی آتش را مهار کنیم.

بی احتیاطی گردشگران عامل آتش سوزی مراتع رینه اعلام شد

فرماندار ویژه آمل بی احتیاطی گردشگران را عامل آتش سوزی مراتع رینه لاریجان اعلام کرد.

احمد منفرد افزود: آتش سوزی مراتع  لاریجان تا ساعت یک بامداد روز جمعه با کمک منابع طبیعی، شورا و شهرداری رینه، نیروهای مردمی و هلال احمر با امکانات موجود مهار اما ساعت ۹ صبح جمعه دوباره آتش در همان منطقه شعله ور شد.

فرماندار ویژه آمل با اشاره به اینکه علیرغم تلاش هایی که صورت گرفت به دلیل وزش باد گرم مجددا آتش از گوشه و کنار ها شعله ور شد که این مساله  روند کار را با مشکل مواجه کرداظهار داشت: با توجه به صعب العبور بودن منطفه از از مدیریت بحران استانداری درخواست بالگرد کردیم که خوشبختانه با توجه به مهار کامل، فعلا نیازی به حضور بالگرد نیست و اگر دوباره اتفاق افتد  قطعا از بالگرد استفاده می کنیم.

وی گفت:علت آتش سوزی به صورت رسمی هنوز اعلام نشد  اما براساس ارزیابی های اولیه  ناشی از بی احتیاطی گردشگران بوده است که از هموطنان انتظار می رود تا مسایل ایمنی را رعایت کنند.

منفرد در پایان از تلاش بی وقفه همه نیروهای مردمی، فرمانده سپاه آمل و ۸۰ نفر از نیروهای سپاه و بسیج ، هلال احمر دهیاری ها و شهرداری تقدیر و تشکر کرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :