آخرین عناوین

پنجشنبه 20 آبان 1395-8:1 کد خبر:32663

پایگاه خبری پلیس خبر داد:

برگزیده اخبار ناجای مازندران در یک نگاه

ارتقاء کيفي و مطلوب کارکرد پليس با وحدت رويه و عملگرايي/2کشته و یک مصدوم در حوادث رانندگی /انهدام  باند سارقان /هشدار فتا مازندران درباره اينترنت wifi در پياده روي اربعين /کشف بيش از 22کيلو گرم ماهيان خاوياري/کشف 35کيلو و300گرم مواد مخدر


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل پايگاه خبري پليس ،مهمترین اخبار ناجای مازندران به شرح ذیل می باشد:

ارتقاء کيفي و مطلوب کارکرد پليس با وحدت رويه و عملگرايي

فرمانده انتظامي استان مازندران،گفت: وحدت رويه و عملگرايي موجب تقويت سازمان و ارتقاء کيفي و مطلوب کارکرد پليس مي شود.

سيد محمود ميرفيضي در نشست تعاملي با معاونان و روساي پليس هاي تخصصي استان با اشاره به نقش تعامل و همکاري بين بخشي در پيشرفت امور و موفقيت در ماموريت ها، وحدت رويه ، عملگرايي را موجب تقويت سازمان و ارتقاء کيفي و مطلوب کارکرد پليس در جامعه برشمرد.

وي با بيان اينکه بايد بر فضاي مجازي در جامعه اشرافيت داشته باشيم، افزود: بايستي وضعيت جامعه پيراموني خود را بسنجيم، چرا که تاثير گذاري فضاي مجازي بر افکار عمومي بسيار زياد است.

فرمانده انتظامي استان مازندران، با تاکيد بر رصد اخبار و اطلاعات در فضاي مجازي و پيگيري آن، بر استفاده از همه ظرفيت ها در اين بخش تاکيد کرد.

ميرفيضي همچنين با اشاره به اينکه حضور به موقع سر صحنه جرم نقش موثري در کشف جرم دارد، تصريح کرد: همکاري و تعامل بين بخشي عوامل انتظامي در هنگام وقوع جرم  مي تواند در شناسايي و کشف جرم تاثيرگذار باشد.

فرمانده انتظامي استان مازندران، با اشاره به ضرورت اجراي طرح پاکسازي مناطق آلوده و جمع آوري معتادان متجاهر، بر همکاري فرماندهان انتظامي شهرستان ها با پليس مبارزه با موادمخدر در اين ارتباط تاکيد کرد و افزود: پاکسازي مناطق آلوده نقش موثري در کاهش و پيشگيري از جرايم دارد.

وي ريشه اغلب جرايم و ناهنجاري هاي اجتماعي در جامعه را اعتياد به موادمخدر دانست و افزود: براي مقابله با اين پديده خانمانسوز بايد طرح هاي برخورد با خرده فروشان موادمخدر تشديد شود.

در ابتداي اين نشست زيد الله کاظمي فرمانده انتظامي شهرستان ساري، در گزارشي به تشريح اقدامات و فعاليت هاي آن فرماندهي در راستاي اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي و برقراري نظم و امنيت پرداخت.

2کشته و یک مصدوم در حوادث رانندگی در مازندران

بر اثر وقوع دو حادثه رانندگی شب گذشته در شهرستان های ساری و بابل، سرنشین یک دستگاه خودرو سواری و راکب یک دستگاه دوچرخه در این حوادث جان خود را از دست دادند.

در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی 110 شهرستان ساری در ساعت 23 و30 دقیقه شب گذشته، مبنی بر وقوع سانحه رانندگی در محور"خزرآباد"، ماموران فرماندهی انتظامی بخش فرح آباد، سریعاً به محل حادثه عزیمت کردند.

ماموران با حضور در محل حادثه در بررسی های اولیه دریافتند،یک دستگاه خودرو وانت نیسان با یک دستگاه خودرو پژو پارس به رانندگی فردی به نام"ش – ب" و سرنشینی زنی به نام " ف – ق" برخورد کرده که در این حادثه سرنشین و راننده ی خودرو پژو پارس به شدت مصدوم و با حضور عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

در این حادثه سرنشین خودرو پژو پارس به علت شدت جراحات وارده جان باخت، که علت تامه تصادف در دست بررسی کارشناسان پلیس راه قرار دارد .

براساس این گزارش، در ساعت 16 و 55 دقیقه روز گذشته در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی 110 شهرستان بابل، مبنی بر برخورد یک دستگاه کامیون با دوچرخه در بلوار "کشاورز"، ماموران کلانتری۱۲ شهرستان سریعاً به محل حادثه عزیمت کردند.

ماموران با حضور در محل حادثه در بررسی های اولیه دریافتند، یک دستگاه  کامیون با یک دستگاه  دوچرخه به راکبی فردی به نام "یارعلی- الف " به شدت برخورد کرد که در این حادثه راکب دوچرخه در دم جان باخت،موضوع در دست بررسی کارشناسان پلیس راهور قرار دارد.

محدوديت هاي ترافيکي در محورهاي مواصلاتي مازندران

سرپرست پليس راه استان مازندران از اجراي محدوديت هاي ترافيکي در محورهاي مواصلاتي استان از ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه تا ساعت 6 صبح روز شنبه خبر داد .

محمدرضا خسرويان سرپرست پليس راه استان مازندران گفت: به منظور ايجاد کشش و رواني عبور ومرور در روزهاي پاياني هفته از ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه تا ساعت 6 صبح روز شنبه محدوديت هاي ترافيکي در محورهاي مواصلاتي استان به اجرا در خواهد آمد .

سرپرست پليس راه مازندران افزود: به همين منظور به جز موتورسيکلت هاي انتظامي و امدادي براي انجام ماموريت هاي ضروري در مسير مجاز جريان ترافيک ،تردد موتورسيکلت از ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه 19 آبان ماه تا ساعت 6 صبح روز شنبه 22 آبان از محورهاي کندوان ، فيروزکوه و هراز ممنوع است.

خسرويان خاطر نشان کرد: در محور چالوس –کرج تردد انواع تريلر و کاميونت از اين محور ممنوع است ضمن اين که تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 15 تا 23 روزجمعه از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و با اعلام ماموران پليس راه در محل تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 18 تا 23 روز جمعه از 15كيلومتري جنوب مرزن آباد (دزدبن ) به سمت كرج به صورت يك طرفه خواهد بود.

خسرويان تصريح کرد : در محور هراز نيز تردد کليه تريلرها  از اين محور ممنوع است و تردد کليه کاميون ها وکاميونت ها به استثناي تريلي هاي حامل مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 8 صبح تا 24 روزهاي چهارشنبه،پنج شنبه و جمعه مورخه19،20و21 آبان ماه از اين محور ممنوع است.

وي از اعمال محدوديتهاي ترافيکي در محور فيروزکوه نيز خبر داد وگفت: تردد کليه تريلر ها به استثناي تريلي هاي حامل مواد سوختي و فاسد شدني ازساعت 8 صبح تا 23 روزهاي چهارشنبه و جمعه از تهران به قائم شهر و بالعکس ممنوع است.

سرپرست پليس راه مازندران در خاتمه اظهار داشت: مرکز کنترل ترافيک پليس راه استان با شماره تلفن  2182934 با پيش شماره 011 به طور شبانه روزي پاسخگوي وضعيت راه هاي استان است.

راکبان موتورسيکلت 22درصد کشته شدگان حوادث رانندگي در مازندران // آغاز طرح ساماندهی و انضباط بخشی موتور سیکلت سواران از 22 آبان ماه در مازندران

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان مازندران با اشاره به اينکه 22 درصد کشته شدگان حوادث رانندگي در استان را راکبان موتورسيکلت تشکيل مي دهند از آغاز طرح ساماندهي و انضباط بخشي موتورسيکلت سواران متخلف از22 آبان ماه خبر داد .

مهدي باقري گفت : برابر ماده 20 قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي ، ضمن اين که قوانين و مقررات عمومي مربوط به حمل ونقل و عبور و مرور در موتورسيکلت ها جاري است ، لازم است ، راکبان موتورسيکلت ها نيز به رعايت کامل قوانين ومقررات راهنمائي و رانندگي اهتمام جدي داشته باشند .

وي ، افزود: هرگونه حرکت در پياده رو ، حرکت در جهت مخالف مسير مجاز ، ايجاد صداهاي ناهنجار ، حمل بار غير متعارف ، انجام حرکت هاي نمايشي و مارپيچ ، حمل يدک ، عدم استفاده از کلاه ايمني ، حرکت برروي يک چرخ ، تردد در خطوط ويژه اتوبوس راني و رانندگي بدون گواهينامه توسط راکبان موتورسيکلت ممنوع است .

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي استان مازندران با اشاره به اين که 22 درصد کشته شدگان حوادث رانندگي در استان را راکبان موتورسيکلت تشکيل مي دهند ،خاطر نشان کرد : بيشترين گروه سني راکبان موتورسيکلت افراد بين سنين 18 تا30 سال  هستند.

وي از توقيف 22 هزارو380 دستگاه موتورسيکلت از ابتداي سال جاري تاکنون خبرداد و افزود: طرح ساماندهي و  انضباط بخشي موتورسيکلت سواران در استان مازندران از 22 آذر ماه سال جاري آغاز مي شود .

باقري با اشاره به اهداف اين طرح ، گفت :اين طرح به منظور کاهش کشته شدگان حوادث رانندگي ، تامين سلامت موتورسوران و امنيت و آسايش عمومي شهروندان اجرايي مي شود.

انهدام باند سارقان منزل در شهرستان قائم شهر

سرپرست انتظامي شهرستان قائم شهر، از شناسايي و انهدام باند سارقان منزل با شش فقره سرقت خبر داد.

شعبان مهري اواتي ، با اعلام اين خبر افزود:در پي وقوع چندين فقره سرقت از ويلاها و باغات در منطقه جاده نظامي، موضوع در دستور كار ماموران انتظامي اين فرماندهي قرار گرفت.

وي افزود:ماموران با بررسي و تجزيه و تحليل اخبار و اطلاعات و تقويت گشت هاي انتظامي موفق شدند، يکي از سارقان سابقه دار از اعضاي يک باند به نام "ع- ا " را شناسايي و در عملياتي ضربتي اين فرد را دستگير کنند.

سرپرست انتظامي شهرستان قائم شهر، گفت: متهم دستگير شده در تحقيقات و بازجويي هاي فني پليس، به شش فقره سرقت منزل با همدستي دو فرد ديگر اعتراف کرد و اظهار داشت:با شناسايي دو متهم از اعضاي اين باند، اين افراد نيز در يک اقدام ضربتي دستگير شدند، متهمان پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدند.

انهدام  باند سارقان با 25 فقره سرقت در ساری

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، از شناسایی و دستگیری پنج عضو باند سرقت با 25 فقره سرقت و کشف مقادیر زیادی اموال مسروقه خبر داد .

زیداله کاظمی گفت: در راستای برخورد و مقابله با سارقان منزل، در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت افرادی در امر سرقت منزل، موضوع در دستور کار ماموران کلانتری 11 این فرماندهی قرار گرفت .

وی تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی دریافتند، افرادی با سکونت در یک منزل مجردی واقع در یکی از مناطق مسکونی شهر، در امر سرقت منازل شهروندان فعالیت دارند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری،خاطر نشان کرد: با هماهنگی قضائی این منزل مجردی تحت کنترل قرار گرفت،  و افراد ساکن در آن تحت تعقیب و مراقبت قرار گرفتند.

کاظمی، افزود : با تشکیل تیم عملیاتی و بررسی همه جانبه ماموران در اقدامی غافلگیرانه و ضربتی با ورود به منزل مورد نظر، هر پنج متهم به سرقت را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، گفت: متهم اصلی پرونده و سرکرده باند به نام"ح- ح"  به همراه همدستانش در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس، به بیش از 25 فقره انواع سرقت منزل، داخل خودرو و .. اقرار کردند .

کاظمی اظهار داشت : در بازرسی  از محل سکونت این افراد، مقادیر زیادی اموال مسروقه شامل باند اتومبیل، کتاب خطی و تاریخی، دوربین عکاسی، دوچرخه ، ضبط و پخش اتومبیل، دوربین مدار بسته، لوازم داخلی خودرو کشف شد.

متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل شدند و اقدامات لازم برای بازگرداندن اموال مسروقه به مالکان آن در دستور کار قرار گرفت.

هشدار فتا مازندران درباره اينترنت wifi در پياده روي اربعين

رئيس پليس فتاي مازندران در هشدار به زائران اربعين حسيني در سفر به کربلاي معلي در ايام اربعين از آنان خواست :به هيچ وجه گوشي تلفن همراه خود را به وافاي هاي ناشناس در طول مسير متصل نکنند.

حسن محمدنژاد رئيس پليس فتا استان مازندران در تشريح اين خبر ،گفت : شور و اشتياق حضور در صف عاشقان حسيني در ايام اربعين چند سالي است که بين مردم ايران به شدت افزايش يافته و همه ساله هزاران نفر از ايران روانه کربلاي معلي مي شوند.

در اين ميان هزينه بالاي برقراري تماس از طريق تلفن همراه و همچنين عدم ارسال تصاوير از طريق بسترهاي مخابراتي، بسياري از کاربران، اينترنت و شبکه هاي اجتماعي را براي تماس با خانواده خود انتخاب مي کنند.

استفاده ازشبکه هاي بي سيم در کنار مزاياي فراوان خود، براي کاربران تهديداتي نيز دارد که از آن طريق سودجويان و کلاهبرداران سايبري به اهداف شوم خود مي رسند.

سرهنگ محمدنژاد به منظور آگاهي بيشتر زائران اربعين و پيشيگيري از وقوع جرائم سايبري و ايجاد مشکل براي هموطنان، توصيه کرد:

از اتصال به  دستگاه هاي واي فاي ناشناس در طول سفر خودداري کنيد.

استفاده از اينترنت واي فاي تلفن همراه خود را غير فعال کنيد.

از ذخيره اطلاعات مهم بانکي برروي حافظه هاي تجهيزات هوشمند که در طول مسير همراهتان است، بپرهيزيد و اطلاعات شخصي و محرمانه خود را دراختيار ديگران قرار ندهيد.

رئيس پليس فتا مازندران در پايان ضمن آرزوي سفري معنوي و پرباتر براي زائران اربعين حسيني، به عموم هموطنان توصيه کرد: در صورت بروز مشکل در روند ثبت نام و اخذ ويزا و يا هر مورد ديگري در حوزه فضاي مجازي، مراتب را با پليس فتا در ميان بگذارند.

3 کشته و يک مصدوم در حوادث رانندگي در مازندران

بر اثر وقوع سه حادثه رانندگي در شهرستان هاي ساري، بهشهر و نوشهر راکب موتور سيکلت و دو عابر پياده جان خود را از دست دادند.

براساس این گزارش، در ساعت 13 و 44 دقيقه روز گذشته در پي کسب خبري از مرکز فوريت هاي پليسي 110 شهرستان بهشهر، مبني بر وقوع سانحه رانندگي در ميدان علم و صنعت، ماموران انتظامي کلانتري 11 هفت تير سريعاً به محل حادثه عزيمت کردند.

ماموران با حضور در محل حادثه در بررسي هاي اوليه دريافتند، يک دستگاه خودرو سمند با عابر پياده به نام "سيد کاظم – م" 70ساله ساکن بهشهر، به شدت برخورد کرد که عابر مصدوم توسط عوامل ارژانس به بيمارستان منتقل شد. و به علت شدت جراحات وارده جان باخت.

در همين ارتباط در ساعت 14 و 31 دقيقه روز گذشته ماموران کلانتري 15شهرستان ساري، در پي وقوع حادثه رانندگي در يکي از روستاهاي حوزه اين شهرستان، سريعاً به محل حادثه عزيمت کردند.

ماموران با حضور در محل حادثه در بررسي هاي اوليه دريافتند، دو دستگاه موتورسيکلت به شدت با يکديگر برخورد کردند که هر دو راکب مصدوم و به بيمارستان منتقل شدند.

در اين حادثه يکي از راکبان موتور سيکلت به نام"محمد – ن " به علت شدت جراحات وارده جان باخت.

براساس اين گزارش، در ساعت 7 و34 صبح امروز 20 آبان ماه، ماموران کلانتري 12 نوشهر در پي کسب خبري از مرکز فوريت هاي پليسي مبني بر وقوع حادثه رانندگي در "ملکار" سريعاً به محل حادثه عزيمت کردند.

ماموران با حضور در محل حادثه در بررسي هاي اوليه دريافتند، عابر پياده به نام"علي – خ "بر برخورد با يک دستگاه خودروي سواري پرايد بر اثر ضربه شديد از ناحيه سر در مسير بيمارستان  فوت کرد.

علت تامه تصادف از سوي کارشناسان پليس راه و پليس راهور در دست بررسي است.

رويکرد جامعه محوري پليس نقش عمده اي در افزايش احساس امنيت شهروندان دارد

رئيس پليس پيشگيري استان با اشاره به اينكه شعار امروز پليس جامعه محوري است، گفت: رويکرد جامعه محوري پليس نقش عمده اي در افزايش احساس امنيت شهروندان دارد.

پهلواني در حاشيه بازديد از يگان هاي انتظامي شهرستان عباس آباد گفت: امروز پليس به دنبال امنيتي پايدار و مردم محور است که بر اساس ارزش هاي ديني اسلامي شکل گرفته باشد.

وي افزود: پليس جامعه محور به پليسي گفته مي شود که دو هدف عمده را در استراتژي خود در برقراري نظم عمومي و امنيت اجتماعي دنبال مي کند ، ازيک سو، تعاملات خود با ارکان مختلف جامعه در جهت افزايش خدمتگزاري را توسعه ،و از سوي ديگر، دامنه مشارکت عمومي در حوزه نظم و امنيت را گسترش مي دهد.

پهلواني ،تصريح کرد: يکي از راهکار هاي پيشگيري از جرم اتکا بر رويکرد پليس جامعه محور و کسب مقبوليت پليس يا اعتماد عمومي به عنوان سازمان منصف و بي طرف مقتدر و عملگراست .

پهلواني خاطر نشان کرد: اگرجامعه به صورت فعال با پليس و تلاش آن براي حل مشکلات جامعه مشارکت نکند، همواره اقدام واکنشي به جاي کارپليسي فعالانه و کنشي صورت خواهد گرفت .

رئيس پليس پيشگيري استان ،گفت: هدف پليس جامعه محور رضايت جامعه و مردم است و شرط لازم براي پليس جامعه محور، اقتدار و انضباط است .

وي در خاتمه ، اظهار داشت : يک پليس جامعه محور بايد ارتباط منظم و همه جانبه با مردم داشته باشد ، بنابراين اگر اعتماد مردم به پليس افزايش و توسعه يابد استقبال و مشارکت مردم در امور انتظامي جامعه نيز رنگ ديگري خواهد گرفت.

کشف 35کيلو و300گرم مواد مخدر در بهشهر

فرمانده انتظامي شهرستان بهشر از کشف 35 کيلو و300 گرم انواع مواد مخدر و 5فقره سرقت در پي اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي خبر داد.

محمد ولي مرادي با اعلام اين خبر گفت: در پي اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي با هدف افزايش ضريب احساس امنيت در جامعه طرح برخورد با جرائم و دستگيري  عاملان افيوني  در دستور کار ماموران انتظامي اين شهرستان قرار گرفت .

وي افزود: ماموران پس از شناسايي مناطق آلوده و جرم خيز با هماهنگي مراجع  قضايي در اقدامي عملياتي و غافلگيرانه 5 سارق حرفه اي را شناسايي و دستگير کردند .

مرادي تصريح کرد :متهمان در تحقيقات و بازجوئي هاي به عمل آمده به  11 فقره انواع سرقت در اين شهرستان اعتراف کردند.

مرادي در ادامه از کشف حدود 35 کيلو و 300 گرم انواع مخدر از جمله ترياک،شيره ترياک و..طي يک هفته گذشته خبر داده و تصريح کرد: ماموران انتظامي شهرستان بهشهر 6 نفر را به اتهام خريد و فروش مواد مخدر و 9 معتاد را دستگيرکردند.

فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر در خاتمه خاطر نشان کرد: متهمان پس از دستگيري با تشکيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند.

امنيت پايدار، انسجام و اعتماد را در جامعه ارتقاء مي دهد

فرمانده انتظامي شهرستان "جويبار"، گفت: افزايش انسجام،اعتماد و تعامل اجتماعي از بازخوردهاي اثربخش امنيت پايدار در جامعه است.

اکبر درويشي در جلسه شوراي تامين شهرستان جويبار، گفت: امنيت اجتماعي نوعي توانمندي جامعه براي مراقبت از ويژگي هاي بنيادي گروه هاي اجتماعي در برابر تغييرات و تهديدات است.

وي اهتمام به مسئله امنيت اجتماعي را ناشي از افزايش سرمايه هاي اجتماعي يك جامعه خواند و گفت:در يك جامعه هر چه شرايط يك امنيت پايدار فراهم باشد، انسجام، اعتماد و تعامل اجتماعي در آن جامعه بيشتر خواهد بود.

فرمانده انتظامي شهرستان جويبار، امنيت اجتماعي را پاسداري از هويت هاي اجتماعي خواند و افزود:‌ امنيت اجتماعي به عنوان يکي از نيازهاي اساسي هر جامعه انساني، نظم و انضباط را به عنوان مهمترين کارکرد اساسي خود محقق مي سازد و اين مهم تنها با مشاركت و همراهي مردم به دست مي آيد.

وي از حمايت هاي مردمي به عنوان يكي از شاخصه هاي اصلي امنيت ياد كرد و ادامه داد:‌ استمرار وجود ارزش هاي فرهنگي، فرايند اجتماعي شدن، وفاق و همکاري در بين شهروندان كه بازخورد امنيت در يك جامعه است از مهمترين عوامل ارتقاء و تقويت امنيت است.

فرمانده انتظامي شهرستان جويبار، برنامه ريزي دشمن در تخريب بنيان خانواده با بهره گيري از شبكه هاي ماهواره اي و شبكه هاي اجتماعي را مورد تبيين قرار داد و خاطر نشان كرد: زدودن ارزش هاي ديني و هويت اسلامي از جامعه اسلامي و به ويژه نسل جوان از اهدافي است كه در جنگ نرم دشمنان اسلام دنبال مي شود.

وي ادامه داد: جنگ نرم استفاده دقيق و برنامه ريزي شده از قدرت نرم به منظور تاثيرگذاري بر باورها و ارزش هاي بنيادين يك ملت است كه در كشور ما با هدف دگرگوني در هويت فرهنگي و الگوهاي رفتاري مورد قبول در عرصه هاي مختلف سياسي، فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي از سوي دشمنان اجرايي مي شود.

فرمانده انتظامي شهرستان جويبار در پايان از همراهي مردم شهرستان و كمك مسئولان در ايجاد امنيت مطلوب در سطح شهرستان تقدير و تشکر کرد .

کشف بيش از 22کيلو گرم ماهيان خاوياري

ماموران يگان حفاظت منابع آبزيان بابلسر و محمود آباد موفق به کشف 22کيلو گرم ماهيان خاوياري از صيادن غير مجاز شدند.

پهلواني در تشريح جزئيات خبر ،گفت: ماموران پايگاه بابلسر و محمود آباد  در راستاي انجام وظايف ذاتي و در اجراي طرح تشديد مبارزه با قاچاق  کالا و ارز و فرآورده هاي شيلاتي ، به گشت زني به صورت نامحسوس در بازار ماهي فروشان اين شهرستان ها پرداختند .

وي در ادامه افزود :ماموران در حين گشت زني،  موفق به کشف  ماهي خاوياري به وزن بيش از  22 کيلو گرم از صيادان غير مجاز شدند .

پهلواني با اشاره به تشکيل پرونده و تحويل موارد مکشوفه به اداره شيلات استان در اين رابطه خاطر نشان ساخت: عملکرد قاچاقچيان در تضاد با اهداف اقتصاد مقاومتي بوده و اقتصاد داخلي جامعه را هدف قرار مي دهد و تلاش ماموران براي مبارزه با قاچاقچيان ادامه دارد.

کشف 3 کيلو گرم ترياک در ساري

ماموران فرماندهي انتظامي شهرستان ساري، با شناسايي و دستگيري چهار متهم به موادمخدر، بيش از سه کيلو و 500 گرم ترياک کشف کردند.

ماموران فرماندهي انتظامي شهرستان ساري، در راستاي مقابله با تهيه و توزيع کنندگان و خرده فروشان موادمخدر، با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي، چهار متهم به موادمخدر را شناسايي کردند.

ماموران در ادامه با تعقيب و مراقبت از اين افراد، با هماهنگي قضائي در عملياتي ضربتي و غافلگيرانه اين افراد را دستگير کردند.

براساس اين گزارش، ماموران در بازرسي از محل فعاليت اين افراد موفق شدند، سه کيلو و 350 گرم ترياک و مقاديري حشيش کشف شد.

متهمان پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدند .

اربعين حسيني يک کنگره عظيم ولايي است// راهپيمائي اربعين حسيني يک حماسه بزرگ است

رئيس سازمان عقيدتي سياسي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي صبح امروز در جمع فرماندهان، مسئولان و کارکنان انتظامي استان، با اشاره به راهپيمائي اربعين حسيني، گفت: اربعين حسيني يک کنگره عظيم ولايي است.

حجت الاسلام والمسلمين تراب بهرامي در جمع فرماندهان، مسئولان و کارکنان انتظامي استان مازندران در حسينيه آيت الله خامنه اي ستاد انتظامي استان در ساري، ضمن تسليت ايام ماه صفر و در پبش بودن اربعين حسيني، گفت: انتخابات آمريکا با همه فضاحت و زشتي هايي که از دو کانديدا در آمريکا شاهد بوديم، به پايان رسيد.

وي تصريح کرد: در تبليغات انتخاباتي آمريکا، جنايت هايي را که واقع شده بود را فاش کردند و به نمايش گذاشتند و در حقيقت تبليغات انتخاباتي آمريکا نمايش واقعيت ها در جامعه آمريکا بود.

حجت الاسلام بهرامي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در پاسخ به نتيجه انتخابات در آمريکا، گفت: مقام معظم رهبري فرمودند: براي ما فرقي نمي کند چه کسي رئيس جمهور شود، هر يک از اين دو نماينده انتخاب شوند، امريکا را نابود خواهند کرد.

رئيس عقيدتي سياسي ناجا با تاکيد بر اينکه بايد فرهنگ گفتماني را در دنيا تغيير دهيم، گفت: در تبليغات انتخاباتي نبايد مثل کشورهاي غربي و آمريکايي عمل کنيم و به سبک تبليغات آمريکايي که هيچ گونه اخلاق و وجدان در آن وجود ندارد، عمل کنيم.

حجت الاسلام بهرامي، راهپيمائي اربعين حسيني را يک حماسه بزرگ دانست و افزود: اربعين حسيني يک کنگره عظيم ولايي است.

وي با اشاره به حديثي از کتاب خصال به تشريح اهداف قيام امام حسين (ع) پرداخت و افزود: امام حسين (ع) براي شناساندن معارف دين خدا قيام کرد تا سرزمين هاي مختلف را اصلاح کند.

نماينده ولي فقيه در نيروي انتظامي کشور، تامين امنيت براي بندگان مظلومي که زير ظلم و ستم جباران بودند و ناامني را براي آنها ايجاد مي کردند از ديگر اهداف قيام امام حسين (ع) برشمرد و افزود: عمل به فرائض ديني و سنت هاي الهي از جمله اهداف قيام امام حسين (ع) بود.

وي با اشاره به سخنان امام حسين (ع) خطاب به مردم،گفت: امام حسين (ع) فرمودند: اگر شما ما را ياري نکنيد و نسبت به ما انصاف قائل نشويد،ستمکاران بر شما مسلط مي شوند و تلاش مي کنند تا نور پيامبر را خاموش کنند. اگر شما ما را حمايت نکنيد، خدا ما را کفايت مي کند.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ناجا، خاطر نشان کرد:در انقلاب اسلامي نيز در مراحلي امام راحل تنها ماندند، ولي از انقلاب دست نکشيدند و با توکل بر حق تعالي تا پيروزي نهايي انقلاب ايستادند.

وي در بخش ديگر از سخنان خود به صفات برجسته انساني اشاره کرد و افزود: غيرت از برجسته ترين صفات انسان ها است که به غيرت ديني، غيرت ناموسي و غيرت ملي تقسيم مي شود.

بهرامي همچنين غيرت را از صفات الهي دانست و گفت:خداوند هر غيرتمندي را دوست دارد و نيروي انتظامي اگر مسئوليت حفاظت از ارزشهاي ديني و اخلاقي را برعهده دارد، در حقيقت از ناموس خدا حراست مي کند.

وي با اشاره به مطلبي از کتاب سفينه البحار که در آن پيامبر دستور به اعدام برخي اسراي جنگي به غير از يک فرد را داده اند، گفت: علت عفو آن فرد از سوي پيامبر، صفات خوبي بود که آن فرد داشتند.

حجت الاسلام بهرامي ، افزود: غيرت شديد نسبت به خانواده ، سخاوتمندي و بخشش، حسن خلق، راستگويي و شجاعت، پنج ويژگي آن فرد بود که يک انسان مي تواند داشته باشد و اين ويژگي موجب نجات آن فرد از اعدام شد.

رئيس عقيدتي سياسي ناجا با اشاره به تربيت ديني پيامبر و نحوه برخورد ايشان با آن شخص، افزود: آن شخص پس از اينکه به ويژگي هاي دين اسلام پي برد، اسلام آورد و پس از چند سال مدافع حرم آل الله شد و در جبهه پيکار به دفاع از اسلام پرداخت، تا جايي که شهيد شد.

وي به غيرت ديني امام حسين(ع) در حادثه کربلا زماني که خون زيادي از او رفته و در حال جان دادن بود، اشاره کرد و افزود: امام زماني که متوجه شد، اشقيا به حرم آل الله حمله ور شدند، بر روي زانو نشست و فرياد زد اگردين نداريد و به معاد و قيامت اعتقاد نداريد، لااقل آزاده باشيد.

بهرامي همچنين به مصاديق ديگر غيرت در انسان ها ، اشاره کرد و افزود: کسي که در خارج از کشور تحصيل مي کند و علم و دانش خود را به داخل کشور آورده و به کشورش خدمت مي کند و سرمايه گذاري که براي پيشرفت کشورش در داخل سرمايه گذاري مي کند، اين هم نوعي از غيرت ملي است.

وي در ادامه با بيان حکايتي از يک عالم که به قصد زيارت امام حسين (ع) به مرز رفته بود، گفت: آن عالم براي حفظ حجاب و ناموسش، مجبور شد، از رفتن به زيارت امام حسين (ع) صرف نظر کند و از راه دور به امام حسين (ع) سلام داد، واين عمل وي باعث شد، به مقامي برسد که در زمان احتزار و مرگ، امام رضا(ع) به بالينش بيايد.

رئيس عقيدتي سياسي ناجا با تاکيد بر برخورد شديد با هنجارشکنان، گفت: افرادي که مي گويند، نيروي انتظامي مسئوليت حفاظت از دين و ارزش هاي اسلامي را ندارد در حقيقت دهن کجي به نظام است.

وي افزود: وظيفه نيروي انتظامي مقابله با ناهنجاري ها و ترويج هنجارها و دين است و با توجه به اينکه نيروي انتظامي يک سازمان منضبط، منسجم، اعتقادي، انقلابي و پايبند به ارزش هاي اسلامي و اخلاقي است نمي تواند، چشم خود را در برابر اين مسائل ببندد.

بهرامي ، يکي از مصاديق غيرت را غيرت ناموسي دانست و افزود: خداوند براساس اين غيرت، تعرض به اسلام و ناموس را حرام مي داند.

وي با اشاره آيات الهي که تاکيد دارد، مومنان، کفار را ولي و هم راز خود نگيرند، به اقدامات عربستان سعودي در حمايت از استکبار جهاني غرب و اسرائيل اشاره کرد.

اين مقام مسئول افزود: راه اندازي گروه تکفيري صهيونيسيتي داعش و حمايت مالي از اين گروه تروريستي از سوي عربستان، کار را براي اسرائيل و آمريکا براي مقابله با دين خدا راحت کرده است تا جائيکه اسرائيل با اين اقدامات عربستان آرام ترين سال ها خود را تجربه مي کند.

نماينده ولي فقيه در نيروي انتظامي کشور، با اشاره به بدعهدي آمريکايي ها در برجام، به حديثي از امام هادي (ع) اشاره کرد و افزود: کسي که عهد و پيمان خود را مي شکند و به آن عمل نمي کند، از شر او درامان نيستي.

وي به ادعاي ترامپ در زمان تبليغات انتخاباتي اش که گفته برجام را پاره مي کند اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبري با موضع گيري مقتدرانه در اين ارتباط، فرمودند: اگر شما برجام را پاره کنيد ما آن را آتش مي زنيم و اين غيرت ديني و ملي است.

رئيس عقيدتي سياسي ناجا، به سخنان يکي از مسئولان که گفته بود، بعد از برجام گشايش هاي زيادي داشته ايم، اشاره کردو افزود: اين دروغ  و مسئله حقوق هاي نجومي از جمله مصاديق بي غيرتي ملي دانست.

وي با تاکيد بر برخورد جدي پليس با مظاهر علني فساد، بي حجابي و بد پوششي در جامعه، گفت: پليس بايد غيرتمندانه با اين موضوعات برخورد کند.

بهرامي به تاکيدات مقام معظم رهبري در جمع فرماندهان و مسئولان ناجا اشاره کرد و افزود: معظم له فرمودند:شما کاري نداشته باشيد که ديگران چه مي گويند، شما به وظيفه خود عمل کنيد.

وي به مسئله قاچاق کالا در کشور پرداخت و افزود: قاچاق کالا اقتصاد ما را تهي و پوک مي کند و تنها راه نجات و برون رفت از اين موضوع، تحقق شعار اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل است، چرا که کارشناسان اقتصادي معتقدند، اقتصاد مقاومتي تنها راه نجات است.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ناجا، با تاکيد بر عمل به دستورات رهبري در موضوع مقابله با قاچاق کالا، گفت: وقتي مقام معظم رهبري فرمودند: کالاي قاچاق را در جلوي چشم قاچاقچي آتش بزنيد.

 اين مسئله را در چرخش قانون قرار دادند و بر آن خدشه وارد کردند در حاليکه رهبري معتقدند، مقابله با قاچاق کالا، موجب احياي اقتصاد، افزايش اشتغال ، توليد و رونق بازار مي شود.

وي در خاتمه بر تقويت سبک زندگي ايراني، اسلامي در جامعه براي کاهش پديده طلاق در جامعه، تاکيد کرد و افزود: غربي ها با ترويج فرهنگ غربي، بدنبال انحطاط فرهنگي در جامعه هستند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :