آخرین عناوین

شنبه 6 آذر 1395-17:3 کد خبر:34869

پایگاه خبری پلیس خبر داد:

برگزیده اخبار ناجای مازندران در یک نگاه

کشف 15 فقره سرقت در ساري /کشف 7 کیلوگرم انواع موادمخدر / کشف شش فقره انواع سرقت / کشف 16 فقره کلاهبرداري از زوج جاعل/ انهدام باند سارقان منزل با 22 / دستگيري سارق 11 صندوق صدقات


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل پايگاه خبري پليس ،مهمترین اخبار ناجای مازندران به شرح ذیل می باشد:

آزاد راه " چالوس – مرزن آباد " بازگشایی شد

پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مازندران، از بازگشایی آزاد راه "چالوس- مرزن آباد" که شب گذشته به علت یخبندان مسدود شده بود، صبح امروز بازگشایی شد و تردد در آن ادامه دارد .

براساس این گزارش، در این اطلاعیه آمده است،آزاد راه چالوس – مرزن آباد به طول 25 کیلومتر که شب گذشته به علت یخبندان مسدود شده بود، صبح امروز بازگشایی شد و تردد در آن ادامه دارد.

دیگر محورهای مواصلاتی استان مازندران باز و از ترافیک روان برخوردار است و تردد در آن جریان دارد.

پلیس راه فرماندهی انتظامی استان با اشاره به عبور موج سرما و پایان بارش ها در استان، به رانندگان وسایل نقلیه هشدار داد: با توجه به کاهش دما و بروز یخبندان در نیمه شب ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ، خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه با شماره 0112182934 به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه های استان است.

کاهش 15 درصدی کشته شدگان حوادث رانندگی در مازندران

فرمانده انتظامی استان مازندران، از کاهش15درصدی کشته شدگان حوادث رانندگی طی یک ماه گذشته در استان خبر داد.

سید محمود میرفیضی با اعلام این خبر، افزود: برای کاهش ترافیک و تردد ایمن باید بستری ایجاد شود تا خدمات مناسبی به مردم ارائه شود و در این راستا برای کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای و شهری، دستگاه‌های اجرایی باید با پلیس همکاری لازم را داشته باشند.

فرمانده انتظامی مازندران، از کاهش 17 درصدی تصادفات منجر به فوت در سطح استان خبر داد و گفت: در آبان ماه سال جاری، آمار کشته شدگان حوادث رانندگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 15درصد کاهش داشته است .

وی بر مشارکت و قانون‌ مداری مردم با پلیس در کاهش حوادث تأکید کرد و افزود: پلیس به دنبال این است تا با مشارکت مردم و همه دستگاه‌ های اجرایی سفری ایمن را برای شهروندان و رانندگان در جاده ها ایجاد کند.

میرفیضی با اشاره به اینکه برای کاهش حوادث رانندگی، آموزش همگانی باید در جامعه نهادینه شود، تصریح کرد: برای پیشگیری از حوادث، آموزش در اولویت برنامه ‌ها قرار دارد که در این بخش نیازمند همکاری آحاد جامعه به ویژه همیاران پلیس، پلیس یاران جوان، فرهنگیان، راهوران محله و ... هستیم.

فرمانده انتظامی استان مازندران، با اشاره به ارتقاء سطح دانش و فرهنگ ترافیک در جامعه، از رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان وسایل نقلیه و شهروندان در معابر عمومی و محور های مواصلاتی استان خبر داد.

میرفیضی با اشاره به ورود سامانه سرد و بارشی هفته گذشته به استان و بارش سنگین برف در محورهای مواصلاتی استان از امداد رسانی پلیس راه به رانندگان و مسافران گرفتار در برف خبر داد و افزود: ماموران پرتلاش و جان برکف پلیس راه در طی چند روز گذشته و بحران برف و یخبندان با تمام وجود به خدمات رسانی و امداد رسانی به مردم فعالیت داشتند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، به شهروندان و رانندگان وسایل نقلیه هشدار داد: با توجه به آغاز فصل سرما و احتمال بارش برف و لغزندگی جاده ها، رانندگان وسایل نقلیه، خودروهای خود را به لوازم و تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ مجهز کنند.

کشف 15 فقره سرقت در ساري با دستگيري سارق سابقه دار

فرمانده انتظامي شهرستان ساري، از شناسايي و دستگيري سارق سابقه دار پارکينگ منازل مسکوني و کشف 15 فقره سرقت خبر داد.

زيدالله کاظمي گفت: در پي تماس تلفني احدي از شهروندان با مرکز فوريتهاي 110 در ساعت 3 و20 دقيقه بامداد مبني بر حضور فردي در خيابان "شهبند" که در حال تخريب درب  پارکينگ يکي از ساختمانهاي  مسکوني است، بلافاصله مأموران کلانتري 13 ساري در محل حاضر شدند.

وي افزود: سارق که در محوطه پارکينگ مخفي شده بود، با حضور پليس قصد متواري شدن از محل را داشت، که با هوشياري مأموران متهم دستگير شد.

فرمانده انتظامي شهرستان در ادامه تصريح کرد: متهم به نام "ر– ک" که از سارقان سابقه دار است، در بازجويي‌هاي فني و تخصصي پليس به 15 فقره سرقت از پارکينگ‌ها و انبار واحدهاي مسکوني در چند ماه گذشته اعتراف کرد که پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شد.

کاظمي در پايان  ضمن تقدير و قدرداني از همکاري خوب مردم با پليس، از شهروندان خواست با ارائه اخبار و اطلاعات صحيح و به موقع به مرکز فوريتهاي 110، نيروي انتظامي را در رسيدن به اهداف پيشگيرانه ياري کنند.

کشف 16 فقره کلاهبرداري از زوج جاعل در ساري

فرمانده انتظامي شهرستان ساري از شناسايي و دستگيري زوج جاعل با 16 فقره کلاهبرداري خبر داد.

زيدالله کاظمي گفت: در پي شکايت يکي از بانک هاي شهرستان "ساري" مبني  بر جعل، کلاهبرداري و ارائه اسناد و ضمانت نامه‌هاي جعلی، تحقيق و بررسي در اين خصوص در دستور کار مأموران کلانتري 12 اين فرماندهي قرار گرفت.

وي افزود: با تشکيل تيم عملياتي و بررسي همه جانبه از نحوه انجام کلاهبرداري مشخص شد، متهمان با جعل امضا و مهر موسسات، ادارات و نهادهاي دولتي، با تنظيم ضمانت ‌نامه بانکي برای دريافت وام و يا ضمانت وام اقدام کردند و پس از دريافت وجه نقد و وام با ارائه آدرس‌هاي نادرست و مکان‌هاي جعلي موجب سردرگمي بانک‌ها براي دريافت مطالبات شدند.

کاظمي تصريح کرد: مأموران با انجام تحقيقات غيرمحسوس و شگردهاي پليسي، متهمان را شناسايي و در اقدامي غافل‌گيرانه دستگير کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان ساري در پايان اظهار داشت: جاعلان به نام‌هاي"ن – الف" و"ز–م"طي بازجويي‌هاي صورت گرفته به 16 فقره کلاهبرداري و انواع  جعل در مرکز استان اعتراف کردند که پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شدند.

قاتل خاموش این بار در میاندورود 2 قربانی گرفت

بر اثر نشت گاز در منزلی در شهرستان میاندورود، مرد و زنی جوان به علت گازگرفتگی جان خود را از دست دادند.

براساس این گزارش، در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی 110 شهرستان میاندرود در ساعت 11 و10دقیقه پنج شنبه چهارم آذر ماه، مبنی بر گاز گرفتگی و مرگ زن و مرد جوانی در یکی روستاهای حومه شهرستان، ماموران انتظامی شهرستان سریعاً به محل حادثه عزیمت کردند.

ماموران با حضور در محل حادثه در بررسی های اولیه دریافتند، زن و مرد جوانی به نام های "مهران –ح" 31 ساله و "زهرا – ح"21 ساله در منزلشان دچار گازگرفتگی شده و جان باختند. با حضور عوامل اورژانس اجساد به سردخانه منتقل شدند و موضوع در دست بررسی است.

کشف 7 کیلوگرم انواع موادمخدر در چالوس

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، از شناسایی و دستگیری شش متهم به موادمخدر و کشف بیش از هفت کیلوگرم انواع موادمخدر در آبان ماه سال جاری خبر داد.

سید عبدالله منتظری با اعلام این خبر افزود: در راستیا مقابله بی امان با قاچاق موادمخدر و خرده فروشان مواد، طرح های پاکسازی نقاط آلوده در آبان ماه سال جاری به مرحله اجرا درآمد.

وی تصریح کرد: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر این فرماندهی با همکاری دیگر عوامل انتظامی، در چندین مرحله عملیات موفق شدند، شش متهم به موادمخدر را شناسایی و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، ماموران در بازرسی از متهمان موفق شدند، بیش از هفت کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف کردند.

منتظری با هشدار به شهروندان اظهار داشت: وقت آن رسیده تا همه مردم به مبارزه با این بلای خانمانسوز برخیزند و فرزندان و خانواده هایشان را که قربانیان اصلی این ماجرا هستند، نجات دهند.

وی تقویت مهارت نه گفتن در فرزندان و افزایش اعتماد به نفس در  انان را موجب پیشگیری از آسیب ها و مقابله با تهدیدات برشمرد و افزود: اوقات فراغت نوجوانان خود را به درستی پر کنید تا در دام غول اعتیاد گرفتار نشوند.

کشف شش فقره انواع سرقت در شهرستان بابل

ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان بابل، طی دو روز گذشته موفق شدند، با شناسایی و دستگیری چند متهم به سرقت بیش از شش فقره انواع سرقت را کشف کنند.

در راستای برقراری نظم و امنیت عمومی در سطح شهرستان بابل، ماموران انتظامی این شهرستان در کلانتری ها ، پاسگاه ها و پلیس های تخصصی در چندین مرحله عملیات پلیسی موفق شدند، بیش از شش فقره انواع سرقت را کشف کنند.

براساس این گزارش، سرقت از مغازه ، سرقت سیم کابل برق، سرقت منزل ، سرقت داخل خودرو ، سرقت از اماکن خصوصی از جمله سرقت های کشف شده در این عملیات بوده است.

ماموران در این ارتباط مقادیری زیادی اموال مسروقه از متهمان کشف کردند و با شناسایی مالباختگان ، اموال مکشوفه را به آنان بازگرداند.

متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

انهدام باند سارقان منزل با 22 فقره سرقت در آمل

فرمانده انتظامي شهرستان آمل، از شناسايي و دستگيري اعضاي باند سارقان منزل در اين شهرستان خبر داد.

ولي الله گنجيان مقدم در تشريح اين خبر، گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت از منازل شهروندان، عمليات شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان، در دستور كار كارآگاهان و ماموران اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي اين فرماندهي قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان آمل، افزود: ماموران پس از بررسي تمامي صحنه هاي سرقت با پي جويي هاي فني و پليسي دريافتند، کليه سرقت ها به يک شيوه و شگرد خاص بوده و سريالي بودن آنها نيز براي پليس محرز شد.

گنجيان مقدم، تصريح کرد: با پيگيري هاي همه جانبه پليس، سرانجام اعضاي باند چهار نفره که با اجاره منزل مجردي، وسايل سرقتي را در آن مخفي مي کردند، شناسايي و طي عملياتي غافلگيرانه دستگير شدند.

وي با بيان اينکه در اين ارتباط يک مالخر نيز دستگير شد، اظهار داشت: متهمان در تحقيقات و بازجويي هاي فني پليس به 22 فقره سرقت منزل، اعتراف کردند.

گنجيان مقدم، گفت: اموال زيادي از متهمان کشف شد و اين افراد پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان آمل، در پايان با بيان اينکه از نگهداري وجوه نقد، طلا و جواهر به مقدار زياد در منزل بپرهيزيد ، گفت: در مواقعي كه مجبور به نگهداري موقت وجوه نقد و اشياء قيمتي در داخل منزل هستيد، از پنهان کردن آن به صورت يك جا خودداري کرده و حتي الامكان از گاو صندوق سالم و مطمئن استفاده كنيد.

دستگيري سارق 11 صندوق صدقات در قائم‌شهر

سرپرست فرماندهي انتظامي شهرستان قائم‌شهر از شناسايي و دستگيري يک سارق سابقه‌دار و کشف 11 فقره سرقت از صندوق صدقات در اين شهرستان خبر داد.

شعبان مهري اواتي گفت: مأموران انتظامي اين شهرستان، درحين انجام مأموريت به فردي که درحال بازکردن درب صندوق صدقات در يکي از خيابان‌هاي شهر بود، مظنون شدند.

وي افزود: فرد مظنون به محض مشاهده پليس قصد فرار از محل را داشت كه در نهايت با هوشياري و عکس‌العمل سريع مأموران دستگير شد.

مهري خاطرنشان کرد: با دستگيري فرد مظنون و طي بازجويي تخصصي به‌عمل آمده، متهم به 11 فقره سرقت صندوق صدقات در سطح اين شهرستان و شهرستانهاي همجوار اعتراف کرد و پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شد.

سرپرست انتظامي شهرستان قائم‌شهر با اشاره به اينکه مبارزه با سرقت و دستگيري سارقان از اهميت بالايي در ايجاد امنيت پايدار برخوردار است از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك و همچنين اطلاع از فعاليت‌هاي مجرمانه افراد، مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :