آخرین عناوین

شنبه 22 آبان 1400-9:5 کد خبر:89054

سلفی مدیران و اعضای شوراها با سیل:

خودتعریفی مدیران رامسر در زمان بحران /مدیریت بحران لنگ بولدوزر است

درحالی که شهروندان رامسری از آبگرفتگی شهر گلایه دارند، شهردار رامسر در ستاد بحران شهرستان ضمن تقدیر از عملکرد خود و همکارانش، سیل را در واقع تمرینی برای بحران‌های آینده دانست.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر، متولیان امر براین باورند که حجم بارندگی طی ۴۸ ساعت گذشته به اندازه نیمی از بارش‌های سالانه مازندران بوده است و حدود ۴۰۰ میلی متر باران در استان باریده که منجر به بروز خسارت‌هایی شده است.

عدم توجه به طرح‌های زیربنایی در حوزه‌های مدیریت آب و آبخیزداری از یک سو و روانه شدن نزولات جوی به پایین دست، سیلاب و رواناب، رانش و فرسایش از سوی دیگر سبب شده تا هر میزان بارندگی در استان مازندران خسارت به بار آورد.

مازندران ۴۸ ساعت بارانی را سپری می‌کند و به رغم هشدارها و اخطارهای صادرشده باز تسلیم باران و بحران شد و متولیان امر پشت درهای بسته و اتاق گرم، بحران را مدیریت می‌کنند.

در رامسر شهروندان از مدیریت نامطلوب مدیریت بحران و ضعف فرمانداری گلایه دارند و معتقدند، طی سال‌های گذشته برای حل مشکلات آبگرفتگی و سیلاب این منطقه تدبیر اساسی صورت نگرفته است.

رضایی یک شهروند رامسری با بیان اینکه خیابان معلم در مرکز شهر همواره با هر بارندگی دچار آبگرفتگی و روان آب می‌شود از مسئولان امر خواست تا تدبیر مناسب در این زمینه داشته باشند.

خودتعریفی مدیران رامسر در زمان بحران /اظهارات عجیب شهردار

درحالی که شهروندان از آبگرفتگی شهر گلایه دارند، علی امینی شاد شهردار رامسر در ستاد بحران شهرستان ضمن تقدیر از عملکرد خود و همکارانش، سیل را در واقع تمرینی برای بحران‌های آینده دانست و گفت: از وضعیت موجود شناخت داریم و تصمیم گیری خواهیم کرد.

این اظهارنظر غیرفنی و غیرکارشناسی متولیان امر در رامسر مایه انتقاد و اعتراض شهروندان و خسارت دیدگان ناشی از سیلاب شده است.

قطعی و افت فشار آب در برخی مناطق رامسر

فرماندار رامسر با بیان اینکه در حوزه روستایی شاهد ۴۲۵ میلی متر باران و ۲۹۳ میلی باران در شهر رامسر بودیم، گفت: این میزان بارش باران طی ۴۸ ساعت در شهرستان بی سابقه بوده است.

محمد آزاد با بیان اینکه مشکلات در حد آبگرفتگی معابر شهری، شستگی راه‌های روستایی بوده است، گفت: سیلاب به محورهای جواهرده و جنت رودبار آسیب زد ولی تردد در محورها برقرار است و به دیگر زیرساخت‌های اعم از برق، گاز و مخابرات وارد نشده است.

وی با بیان اینکه تأمین آب شرب رامسر و کتالم از سد میجران است، بالابودن کدورت آب سد سبب افت فشار و قطعی آب ذکر کرد و گفت: با عادی شدن شرایط، این مسئله حل می‌شود.

وضعیت تنکابن و مناطق سیل زده‌اش هم خوب نیست و به گفته شهروندان، رودخانه چشمه کلیه طغیان کرده و بخشی از جاده رمضان خیل را آب برده است. در عین حال مسئولان امر هم عنوان می‌کنند شرایط در این شهرستان عادی است.

در برخی از نواحی غرب مازندران، مدیریت بحران برای ساماندهی مسیرها و پیشگیری از خسارت سیلاب‌ها لنگ یک دستگاه بولدوزر مانده است و این وضعیت در حالی است که اعضای شوراهای شهر، سرگرم رایزنی و تلاش برای تصدی صندلی شهرداری هستند و با حضور نمایشی در مناطق آب گرفته، عکس‌های سلفی می‌گیرند.

سعید یزدانی، فرماندار نوشهر با بیان اینکه میزان ریالی خسارت هنوز برآورد نشده، گفت: ۱۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی دچار آسیب شد.

وی با اظهار اینکه این آسیب‌ها به منزله تخریب مسکن نیست، بلکه لوازم زندگی مردم براثر آبگرفتگی دچار آسیب شد، افزود: ۱۰۰ متر طول از دیواره سازی صورت گرفته از بین رفت.

وی با بیان اینکه در برخی از محله‌ها، دیواره سازی از بین رفت و یک دهنه پل در مسیر بهجت آباد دچار آسیب شد، گفت: ۵۰۰ متر سیم‌های برق دچار آسیب شده بود که اکنون برقرسانی صورت گرفته است.

مشکل گاز رفع شد

یزدانی با اظهار اینکه در مناطق کوهستانی کجور شاهد برف هستیم، گفت: گاز کجور که به شیوه سی ان جی منتقل می‌شود، روز گذشته دچار افت شده بود و اینک این مسئله رفع شده است.

فرماندار نوشهر با بیان اینکه خیابان نیما در ۶۰ متر طول دچار آب بردگی شده است، گفت: یک دستگاه بولدوزر از مرزن آباد تهیه کردیم و به دلیل آنکه آزادراه مسدود است برای انتقال آن دچار مشکل شدیم.

در عین حال علی اصغر احمدی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بیشترین مشکل آبگرفتگی نوشهر در مزگاه، حوضکتی و چلندر گزارش شده است، گفت: در حال حاضر با آبگرفتگی حیاط منازل مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه مدیریت شهرستان نیازمند بولدوزر هست که از مرزن آباد به پایین منتقل شود، گفت: این دستگاه بولدوزر برای بازگشایی یک مسیر ارتباطی در نوشهر مورد نیاز است.

وی درباره وضعیت آبگرفتگی تنکابن گفت: در خشکه داران تنکابن که تالابی است همواره با مشکل آبگرفتگی روبرو هستیم و به آب منطقه‌ای اعتبار دادیم تا این مسئله را برطرف کند.

احمدی یادآور شد: از ستاد اجرایی فرمان امام دعوت کردیم تا در صورت آسیب به لوازم خانگی مردم، حمایت‌های لازم را به عمل آورند.

وی با اظهار اینکه در رامسر در خیابان معلم دچار آبگرفتگی هستیم، مسائلی نظیر میراثی بودن را در انجام کار مانع دانست و گفت: طبق گزارش‌های دریافتی مشکل حادی در این منطقه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه جوی‌ها و کانال‌های آب برای عبور ۳۰۰ میلی متر باران طی ۲۴ ساعت توان ندارند، گفت: میانگین بارندگی مازندران ۷۰۰ میلی متر در سال است که ۳۰۰ میلی متر معادل ۵۰ درصد آن طی ۲۴ ساعت باریده است.

احمدی یادآور شد: کانال‌ها و جوی‌ها ظرفیت بارندگی شدید را ندارند و با فروکش کردن باران، مشکل آبگرفتگی رفع می‌شود.

مدیرکل راهداری مازندران با اشاره به تلاش راهداران برای بازگشایی محورهای مسدود شده کندوان و آزادراه چالوس گفت: جاری شدن سیلاب و روان آب‌ها سبب مسدود شدن این محورها شد و تلاش نیروهای راهداری برای بازگشایی مسیرها ادامه دارد.

طبق اعلام هواشناسی مازندران ۴۰۰ میلی باران در استان بارید و سامانه سرد و بارشی صبح شنبه از استان خارج می‌شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :