آخرین عناوین

سه شنبه 25 آبان 1400-8:44 کد خبر:89069

در جلسه شورای شهرساری مطرح شد:

بی‌برنامگی شهرداری ساری/ شهرداری که برنامه ندارد باید برود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری در دوازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری گفت: شهردار فعلی نتوانست به شورای اسلامی شهر برنامه ارائه دهد، مسئولی که برنامه ندارد باید استعفا دهد و برود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، سبحان بخشی عصر امروز دردوازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری با اعلام اینکه سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران اعلام کرد «مسئولی که برنامه ندارد باید استعفا دهد و برود»، اظهار کرد: در دوازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر هنوز مصوبه فرهنگی، خدماتی و عمرانی نداریم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه به عنوان عضو شورا از عملکرد خود راضی نیستیم، افزود: نارضایتی مر‌دم را می‌شنویم اما کاری انجام نداده‌ایم.

وی ضمن گله‌مندی از شهردار ساری مبنی بر اینکه در جلسات شورای شهر حضور نمی‌یابد و حتی به شورای شهر گزارش کار نمی‌دهد، تصریح کرد: شورای ششم شهر ساری وام بانکی ۱۵۰ میلیارد تومانی را برای شهرداری مصوبه گرفت اما شهرداری در این خصوص طرح و برنامه‌ای به شورا ارائه نداده است.

بخشی با بیان اینکه هیچ شهری بدون پول و هیچ شهرداری ورشکسته نیست، گفت: شهرداری باید به سمتی برود تا پروژه‌های بهتری را به بهره‌برداری برساند.

او با انتقاد از اینکه از سوی شهرداری عزمی برای کار کردن وجود ندارد، افزود: اصلاح هندسی استعلام شورای ترافیک ندارد همچنین سکوی پرتاب زباله استعلام محیط زیست را نگرفته است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری از اعضای شورای شهر خواستار رفع مشکلات امور شهری با حضور شهردار ساری شد.

براساس این گزارش، این مسئول با اشاره به اینکه  در حال حاضر هیچ پروژه عمرانی فعال نداریم، ادامه داد: شهروندان در پرداخت عوارض با شهرداری همکاری می‌کنند اما شاهد خدمات شهرداری نیستند.

بخشی از بدهکاری ۸۰۰ میلیارد تومانی شهرداری ساری خبر داد و گفت: ۴۰۰ میلیارد تومان بدهکاری شهرداری ساری متعلق به بیمه تامین اجتماعی است اگر یک پروژه مانند پارک ملل به مزایده برود تمام بدهکاری این نهاد خدمات رسان را پوشش می‌دهد.

وی بحث درآمد پایدار را یک اصل در حوزه درآمدزایی شهرداری دانست و خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷ زیرساخت در آمدی در ساری ایجاد شد به‌طور مثال ساخت‌وسازهایی که در حاشیه پارک ملل انجام می‌شود درآمد کلانی را برای شهرداری به همراه دارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری، با اعلام اینکه مرکز مازندرن با رتبه ۱۱ کلان شهر محسوب نمی‌شود، گفت: ماهانه بیش از ۳۰ میلیارد تومان بودجه جاری برای پرداخت حقوق پرسنل هزینه می‌شود در حالی که ماهی ۳ میلیون تومان حقوق نیروهای شرکتی اجحاف بزرگی به نیروی انسانی است.

این مسئول درآمد شهرداری ساری را در مهر ماه ۱۴۰۰ حدود ۵۰ میلیارد تومان دانست و افزود: ماهی ۸ میلیارد تومان به بیمه تامین اجتماعی پرداخت می‌شود و بقیه به هزینه جاری اختصاص می‌یابد.

* انتخاب شهردار ساری بدون هیچ ملاحظاتی

رئیس شورای اسلامی شهر ساری نیز ضمن خیرمقدم به بیست و چهارمین استاندار مازندران آمادگی شهرداری و شورای اسلامی شهر را جهت همکاری به منظور توسعه مرکز استان اعلام کرد.

پرویز شعبانی با بیان اینکه استاندار مازندران به خاطر اشراف کامل باید از ظرفیت‌های استان برای توسعه همه‌جانبه استفاده کند، گفت: مازندران نیازمند همدلی و هم‌افزایی و وحدت بین نخبگان است.

وی ضمن قدردانی از عملکرد شهرداران پیشین در ساری افزود: هر عضو شورای شهر بنا به نظر خود صحبت می‌کند اما من شهردار ساری را به تشخیص خودم و بدون هیچ ملاحظاتی انتخاب کردم.

این عضو شورای ششم شهر ساری، با بیان اینکه شورای شهر به عنوان نهاد نظارتی باید تذکر دهد و به امور شهرداری رسیدگی کند، تصریح کرد: ما به عنوان نماینده شهروندان بدون هیچ ملاحظه‌ای پیگیر حقوق شهروندی هستیم.

شعبانی با تاکید براینکه طبق سیاستگذاری درست شهرداری باید با تعداد زیاد نیروی انسانی به درآمد خوبی برسد، افزود: بیشترین درآمد شهرداری صرف بودجه جاری و حقوق پرسنل می‌شود. باید از ظرفیت نیروهای جوان به کارآیی مطلوب برسیم.

* تحول مدیریتی و جوان گرایی

علی عاشقان عضو دیگر شورای ششم شهر ساری به تحول مدیریتی در شهرداری و سازمان‌های تابعه اشاره کرد و گفت: لازم است به جای استفاده از نیروهای پیشکسوت از ظرفیت جوانان استفاده شود تا به تاکیدات رهبری جامه عمل پوشانده شود.

وی با بیان اینکه صنعت فرهنگی در المان‌های شهری می‌تواند خلاق و نوآور باشد، افزود: صنعت فرهنگی هم کارآفرین است و هم در سرانه فضای سبز می‌تواند موجبات درآمد زایی را فراهم کند.

* بدهکاری ۱۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری ساری

سیدحسین یوسفی عضو دیگر شورای اسلامی شهر ساری نیز انتخاب شهردار ساری را نظر شخصی خود دانست و گفت: برای تصمیماتم هیچگونه ملاحضات را در نظر نمی‌گیرم.

وی در پاسخ به سخنان نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری مبنی بر اینکه اگر مردم از خدمات شهرداری نارضایتی دارند باید اعضای شورای شهر پاسخگو باشند، افزود: شهردار را ما انتخاب کردیم؛ ما تا بحال برای مردم چه کردیم.

این عضو شورای ششم شهر ساری با اعلام اینکه برخی بخاطر نیازها و خواسته‌های شخصی خود در صحن علنی شورا صحبت می‌کنند، تصریح کرد: برای خدمت به شهروندان باید همدلی باشد و کار جهادی انجام دهیم.

یوسفی با تاکید براینکه ضوابط باید جایگزین روابط شود، افزود: متاسفانه بسیاری از ظرفیت‌های خوب درآمدی متعلق به شهرداری است اما در اختیار شهرداری قرار ندارد یا به قیمت کمتر از عرف اجاره داده شده است.

وی از بدهکاری یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری ساری پرده برداشت و گفت: برای این میزان بدهکاری شهرداری اسناد معتبر وجود دارد.

یوسفی خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از رکود فعالیت‌های عمرانی و جلب رضایت شهروندان باید به همدلی و هم‌افزایی برسیم.

* شفافیت به عملکرد است نه سامانه

رحمان میرشجاعی عضو دیگر شورای ۹ نفره شهر ساری نیز اولویت کار شهرداری را شایسته سالاری دانست و گفت: شهردار ساری باید برنامه‌های خود را در اسرع وقت به شورای اسلامی شهر ارائه دهد.

وی رعایت اصل شفافیت را در عملکرد دانست و افزود: اصل شفافیت به راه اندازی سامانه نیست.

میرشجاعی ساماندهی و فرایند سازنده نیروهای شرکتی را از سوی شهرداری در اولویت قرار داد و تصریح کرد: ۳ هزار و ۵۰۰ نیرو در شهرداری خود را بلاتکلیف می‌دانند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :